Можете да кликнете на някоя от способностите и ще се разгърне поле с информация за нея.
1. Метаморфмаг.
Позволява на магьосника да променя всяка една част от тялото си по своя воля (но може да се влияе и от настроението му), като се почне от цвета на очите и косата и се стигне до височината, формата на носа, телосложението и т.н.
2. Маледикт.
Маледиктите имат способността на зоомаговете – превръщат се в едно конкретно животно, което се определя от характера им. Само че над маледиктите тегне проклятието, че в един момент от живота си ще се превърнат в животно и никога повече няма да могат да се върнат в човешката си форма. Проклятието се предава по кръвен път, т.е. човек се ражда с него.
Животното, в което се превръщате, се определя от Вас.
3. Змиеуст.
Това е способност за комуникация със змии. Магьосникът издава съскащи звуци, които за него са като нормален език. Не може да контролира змиите, но може да ги убеждава.
4. Пророк.
Това е дарбата да се виждат части от бъдещето посредством видения. Всички други форми на Пророкуване, които са достъпни и за нормалните магьосници – кристални кълба, чаени листенца и т.н., са по-лесни за човек, който е роден с такава дарба.
5. Твърдокож.
Означава, че героят има вродена защита срещу външни физически въздействия: може да стои на много студено и на много горещо, без да усеща студ и жега; трудно получава наранявания; раните му зарастват много бързо (едно средно порязване – за минути, но по-дълбоки рани може да отнемат ден или два); прагът му на болка е много по-висок от този на останалите. Например героят почти не усеща юмрук в лицето; може да падне от втория етаж и да получи само драскотина и т.н. Не значи, че героят е неунищожим. Ако му отрежат ръка, крак или каквото и да е друго нещо, то не се регенерира и може да умре от кръвозагуба, инфекции и т.н., макар и по-трудно.
1. Зоомаг.
Зоомагът може да се превръща в едно конкретно животно, което се определя от характера му. Придобиването на способността е много сложен процес. Първо магьосникът трябва да държи листо от мандрагора в устата си за цял месец. При първото пълнолуние (ако нощта е облачна, трябва да се започне отначало) под чистите лунни лъчи магьосникът трябва да изплюе листото във фиала. Към фиалата магьосникът трябва да добави един свой косъм, чаена лъжичка роса, която не е виждала слънчева светлина седем дни, и ястребов молец. Получената смес трябва да бъде поставена на тихо и тъмно място и да не бъде обезпокоявана по никакъв начин. Следващото нещо, което трябвало да се случи, е магьосникът да изчака буря със светкавици, когато и да е тя. По време на този период на изчакване магьосникът трябва всеки ден при изгрев и залез слънце да произнася заклинанието „Амато Анимо Анимато Анимагус“ с върха на пръчката си, поставена върху сърцето. Когато най-накрая започне бурята, магьосникът трябва незабавно да се кажи някъде високо, да произнесе заклинанието за последен път и след това да изпие отварата. Тогава се превръща в животното, което му е предопределено. Способността се запазва до края на живота.
Вие избирате в какво животно да се превръща героят Ви.
2. Легилимант.
Легилимантиката е способност на магьосника да прониква в съзнанието на друг човек, да долавя емоциите му, да чете мислите му и да вижда спомените му. Най-умелите легилиманти могат да правят всичко това и без магическа пръчка и дори от разстояние. Иначе заклинанието е „Легилименс“ и е нужно насочване на пръчката към жертвата (тя разбира, че се прониква в съзнанието й). Легилимантиката се учи чрез четене и упражняване.
3. Оклумант.
Оклумантиката е способността на магьосника да защитава чувставта, мислите и спомените си от проникване, осъществяван от легилимант. Оклумантиката се учи чрез четене и упражняване.
4. Елементалист.
Елементалистите могат да контролират един или няколко от елементите: огън, вода, въздух и земя, използвайки силата на мисълта си. Не им е нужна магическа пръчка и произнасяне на заклинания. Нека обаче все пак да има логика и да не са някакви цунамита, изригвания на вулкани и т.н., защото тогава героите Ви ще са богове.
5. Зооповелител.
Героят може да контролира животни, като се вселява в тях. Животното трябва да е налично и да е в полезрението му. Магията трае кратко време (не повече от половин час, в противен случай магьосникът може да се изгуби в съзнанието на животното и никога да не се върне обратно в тялото си). През това време тялото на магьосника е уязвимо, тъй като на практика не може да се защитава сам. Способността се придобива чрез продължителна медитация и упражнения.