Български магически свят

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
+2
Люба Бюлбулева
Пейо Желев
6 posters

    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Poll

    Искате ли новата система със заровете да е незадължителна?

    [ 5 ]
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Bar_left71%Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Bar_right [71%] 
    [ 1 ]
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Bar_left14%Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Bar_right [14%] 
    [ 1 ]
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Bar_left14%Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Bar_right [14%] 

    Общо гласове: 7
    +3
    Люба Бюлбулева
    Арина Орлова
    Рея Папандреус
    7 posters
    Poll closed
    Пейо Желев
    Пейо Желев
    Преподавател по Трансфигурация
    Преподавател по Трансфигурация


    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Пейо Желев Чет Юли 20, 2023 5:28 pm


    Долното е първоначалното предложение, което след това бе изменено и се стигна до следните правила (клик). Тъй като ми писаха хора, които не са доволни от новата система за дуелиране: не искат шанса да им определя какво трябва да пишат, се предлага този вариант със заровете да е незадължителен и да може да се ползва само по желание на страните.
    Другото мнение е, че е добре тази система да е задължителна в дуелите (не е задължителна извън тях), за да може да се придаде реално значение на статистиките и за да може дуелите да са по-логични и интересни (РП предизвикателство: описваш това, което се налага, а не само това, което искаш).
     
    Осъзнавам, че може би избързах, като сметнах, че няма възражения в Дискорд, но доста хора не са там, така че давам възможност за допълнително обсъждане.
    Моля гласувате в анкетата.









     
    ----------------------
    @Ясен Тошев направи интересно предложение за промяна на системата за дуелиране. Пускам го в синтезиран вид и моля в коментарите да напишете какво смятате.  
      
    В книгата със заклинания всяка магия е свързана с изисквания (курс на героя и определен разход точки). По време на дуел могат да се ползват само заклинанията от там.
     
    В дуела статистиките на героя се взимат като общ брой към момента на започване на дуела и се "заменят" за възможността да се правят магии от книгата със заклинания. Това "изчерпване" на статистиките обаче е само в рамките на дуела. ВАЖНО: точките нямат значение за това кой потребител ще излезе победител от дуела! Определянето на победител се запазва по установения начин. Точките ще влияят единствено върху протичането на самото РП действие, тъй като поначало героите с по-високи статистики следва да имат по-добри шансове в дуелите. Но по-малък/по-неактивен герой запазва равни шансове за победа срещу герой с по-силни статистики въз основа на качеството на написаното.
      
    Точките късмет могат да се заменят от играча за някоя друга статистика в отношение 2:1
     
    Един опростен пример:
    Дуелист А в началото на дуела: сила 4 т., ловкост 2 т., магия 4 т., късмет 4 т.
    Дуелист Б в началото на дуела: сила 6 т., ловкост 6 т., магия 5 т., късмет 2 т.
    (тези неща ще се записват в началото на дуела в постовете - всеки записва точките на другия, за да се осигури, че няма да се редактира поста впоследствие)
     
    Схема на дуела:
    1. ход: Дуелист А пише първи пост. В поста си трябва да опише своята атака.
    2. ход: Пише дуелист Б. Той има право да се защити, ако разполага с необходимите точки. След това описва своята атака.
    3. ход: Дуелист А - същото като Б предния ход. Има право на защита и да атакува.
    4. ход: Дуелист Б - има право на защитно заклинание.
     
    1. ход: А описва в поста си как иска да обезоръжи противника си с Експелиармус. Да кажем, че Експелиармус струва 3т. ловкост и 2 т. магия. Тъй като не му достига една точка ловкост, той заменя с 2 т. късмет. Под РП поста на играча трябва да пише следното: "Използвана магия: Експелиармус - 2т. ловкост, 2т. магия, 2. точки късмет за 1т. ловкост. Оставащи точки на героя: 4 т. сила , 0 т. ловкост, 2 т. магия, 2 т. късмет".
     
    2. ход: Б има право да се защити. Ако избере да го направи, губи от своята статистика точно толкова точки, колкото струва заклинанието на А. Може да опише в поста си как се защитава: магията на А се разпада по средата, той успява да се сниши и да я избегне, използва заклинание, за да я отбие, пие отвара и т.н, т.н. Пълна свобода как ще се отиграе в рп. След това Б е на ход да атакува. Да кажем, че атакува с Уингардиум Левиоса и магията струва: 3т. сила, 2т. магия. Под РП поста на играча трябва да пише следното: "Защита срещу Експелиармус - 3 т. ловкост и 2 т. магия, Използвана магия: Уингардиум Левиоса - 3т. сила., 2 т. магия. Оставащи точки на героя: 3 т. сила, 3 т. ловкост, 1 т. магия, 2 т. късмет".
     
    3. ход: А е на ред да се защити. Тъй като няма вече точки ловкост и достатъчно късмет, за да се защити, в поста си трябва да опише, че атаката на противника е била успешна. Напр. опитал се е да направи защитно заклинание и се провалило или атаката го е сварила изневиделица или каквото и да е... Пълна свобода на творчеството. След това атакува той. Решава да използва на свой ред Унигардиум Левиоса. Под поста: "Използвана магия: Уингардиум Левиоса - 3 т. сила, 2 т. магия. Оставащи точки на героя: 1 т. сила , 0 т. ловкост, 0 т. магия, 2 т. късмет".
     
    4. ход: Б е на ход за финалната защита. Ако избере да се защити, ще трябва да ползва 2 т. късмет, за да компенсира 1 т. магия. Ако избере да не се защитава, трябва да опише в РП, че атаката на А е била успешна. Б избира да се защити. Под поста: "Защита срещу Уингардиум Левиоса - 3 т. сила, 1 т. магия, 2 т. късмет за 1 т. магия. Оставащи точки на героя: 0 т. сила, 3 т. ловкост, 0 т. магия, 0 т. късмет".
     
    БОНУС идея: Удвояване на заклинание. Тъй като има герои с много точки, а дуелите са само 2 поста, нека има опцията за удвояване на заклинание. Тоест разходът точки се умножава по 2, като в РП може да се опише, че героят е вложил цялата си концентрация или няколко лъча са се изстреляли от върха на пръчката или каквото глава роди.

    Ела Благоева, Юлий Звездинов, Люба Бюлбулева and Рея Папандреус харесват този пост.

    Люба Бюлбулева
    Люба Бюлбулева
    Ученик, шести курс, дом "Северен вятър"
    Ученик, шести курс, дом


    Галеони : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Coin10 256
    Ниво : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Untitl41
    Статистики :
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Streng10 Сила: 52
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Shield10 Издръжливост: 46
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Brain10 Интелигентност: 52
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Runnin10 Ловкост: 52
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Magic-10 Магия: 60
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Clover10 Късмет: 44

    Бобчета : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? TomatoОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? CabbageОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? BananaОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? PizzaОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? HoneyОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? AppleОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? SapphireОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? PearОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? WatermelonОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? EmeraldОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? SausageОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? BlueberryОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? CheeseОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? ChiliОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? MangoОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? TuttifruttiОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? CinnamonОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? RubyОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? ChocolateОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? Diamond

    Re: Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Люба Бюлбулева Чет Юли 20, 2023 5:37 pm


    На мен ми харесва и като идея и като построяване!

    Предлагам допълнение, за да може тези които им харесва да го ползват без да задължават тези които не искат:

    В началото на дуела стартиращия пише дали ще се ползва разширената система (тази) или нормалната (без точки)
    едит: важи изцяло за дуела - участниците се уговарят

    Ина Янакиева харесва този пост.

    Юлий Звездинов
    Юлий Звездинов
    Ученик, трети курс, дом "Южен вятър"
    Ученик, трети курс, дом


    Галеони : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Coin10 6
    Ниво : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Untitl40
    Статистики :
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Streng10 Сила: 28
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Shield10 Издръжливост: 12
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Brain10 Интелигентност: 22
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Runnin10 Ловкост: 11
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Magic-10 Магия: 20
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Clover10 Късмет: 28

    Бобчета : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? TomatoОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? SapphireОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? BlueberryОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? EmeraldОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? CabbageОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? MangoОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? SausageОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? PearОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? BaconОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? HoneyОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? Ruby

    Re: Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Юлий Звездинов Чет Юли 20, 2023 6:32 pm


    На мен ми харесва идеята, защото колкото повече е развит героя, толкова по-големи шансове трябва да има да спечели. Но сега ми хрумва, че може би е добре и загубилия играч да получава точка статистика магия. Нали идеята е, че колкото повече тренираш толкова по-добър ставаш, дори и когато губиш. Тогава ще има повече желаещи да развиват героите си като дуалисти. А за мен винаги е било чудно за какво трупаме тия точки, като реално не ги ползваме. А също може да си добавим повече магии на български. Съмняваме примерно българските магьосници, японските или английските да ползват еднакви имена за магиите. Същността на магията е, че магьосника изявява своето желание и използва някаква дума, за да я осъществи. Така че може да има точки за собствено заклинание, стига да се опише както трябва и да не се прекалява.

    Люба Бюлбулева and Ина Янакиева харесват този пост.

    Пейо Желев
    Пейо Желев
    Преподавател по Трансфигурация
    Преподавател по Трансфигурация


    Re: Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Пейо Желев Чет Юли 20, 2023 6:42 pm


    Юлий Звездинов написа:На мен ми харесва идеята, защото колкото повече е развит героя, толкова по-големи шансове трябва да има да спечели. Но сега ми хрумва, че може би е добре и загубилия играч да получава топка статистика магия. Нали идеята е, че колкото повече тренираш толкова по-добър ставаш, дори и когато губиш. Тогава ще има повече желаещи да развиват героите си като дуалисти. А за мен винаги е било чудно за какво трупаме тия точки, като реално не ги ползваме. А също може да си добавим повече магии на български. Съмняваме примерно българските магьосници, японските или английските да ползват еднакви имена за магиите. Същността на магията е, че магьосника изявява своето желание и използва някаква дума, за да я осъществи. Така че може да има точки за собствено заклинание, стига да се опише както трябва и да не се прекалява.

    Ами, да, може би не е справедливо да не получават нищо. Иначе статистиките имат значение точно за магиите, които може да прави героя (виж книгата със заклинанията в Библиотеката). Тоест, идеята е героят да става по-силен и можещ с натрупването на статистики. В този смисъл предложението на Ясен е хубаво, защото прокарва още по-ясно тази концепция.
    Пейо Желев
    Пейо Желев
    Преподавател по Трансфигурация
    Преподавател по Трансфигурация


    Re: Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Пейо Желев Пет Юли 28, 2023 6:06 pm


    Хвърлям зарове
    Разказвачът
    Разказвачът
    Администратор на форума
    Администратор на форума


    Re: Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Разказвачът Пет Юли 28, 2023 6:06 pm


    The member 'Пейо Желев' has done the following action : Dices roll


    #1 'Дуелиране' : 2

    --------------------------------

    #2 'Дуелиране' : 1

    --------------------------------

    #3 'Дуелиране' : 2
    Пейо Желев
    Пейо Желев
    Преподавател по Трансфигурация
    Преподавател по Трансфигурация


    Re: Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Пейо Желев Пет Юли 28, 2023 6:25 pm


    Така, една алтернативна идея:

    Вкарваме в дуелите зарове. Платформата позволява опцията "Dices roll" (под полето за писане е), като може да се хвърлят едновременно и няколко зара.

    Първо в началото на дуела се събират всички статистики на играчите и се получава едно цяло число за всеки от тях (да речем 50 т. и 20 т.). За да разбереш КОЛКО зара можеш да хвърляш едновременно, разделяш това число на 10. В случая получаваем 5 и 2. Тоест, единият ще хвърля 5 зара, другият 2. Всеки зар има числа от 1-6. По този начин се увеличава шанса да хвърлиш по-високо число (гледа се зара с най-голямо число), т.е. по-високите статистики дават повече панс на героя ти да успее.

    Първият играч има право да опише своята атака, без резултата. Той хвърля зарове със своя пост (излиза като отделно мнение - вж. по-горе). Получават се съответния брой числа, които са видими за всички (да речем при първия 2,4-5-6-4). Другият играч гледа НАЙ-ГОЛЯМОТО от всичките. То казва колко успешен е опитът за атака:

    1 - опитът е катастрофален: описва се неуспех: магията не улучва или е отблъсната; самият герой, който е направил магията, може да пострада по някакъв начин по преценка на другия играч;
    2 - опитът е неуспешен: магията не улучва целта или е отблъсната от другия герой;
    3 - опитът е неуспешен: магията е отблъсната от другия герой;
    4 - опитът е успешен, но със със слаб ефект;
    5 - опитът е успешен, със среден ефект;
    6 - ипитът е изключително успешен, с много силен ефект спрямо дргия играч;

    Вторият играч, като опише какво се е случило с атакта на първия, може да атакува, като не описва резултата. С поста си хвърля зара, за да се определи по същата схема какво се е случило с атаката му.

    И т.н.

    Нужни са поне 4 поста общо, но може и повече. Победителят се определя на база описаното в първите четири поста.

    Потециално единствения недостатък, който виждам, е в това, че може да се описва само едно единствено заклинание, което може да направи нещата малко скучновати.
    Ясен Тошев
    Ясен Тошев
    Ученик, втори курс, дом "Северен вятър"
    Ученик, втори курс, дом


    Галеони : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Coin10 46
    Ниво : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Untitl37
    Статистики :
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Streng10 Сила: 12
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Shield10 Издръжливост: 6
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Brain10 Интелигентност: 6
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Runnin10 Ловкост: 4
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Magic-10 Магия: 6
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Clover10 Късмет: 16

    Re: Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Ясен Тошев Пет Юли 28, 2023 6:41 pm


    Звучи добре и наистина просто  смях
    Люба Бюлбулева
    Люба Бюлбулева
    Ученик, шести курс, дом "Северен вятър"
    Ученик, шести курс, дом


    Галеони : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Coin10 256
    Ниво : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Untitl41
    Статистики :
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Streng10 Сила: 52
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Shield10 Издръжливост: 46
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Brain10 Интелигентност: 52
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Runnin10 Ловкост: 52
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Magic-10 Магия: 60
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Clover10 Късмет: 44

    Бобчета : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? TomatoОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? CabbageОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? BananaОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? PizzaОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? HoneyОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? AppleОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? SapphireОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? PearОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? WatermelonОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? EmeraldОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? SausageОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? BlueberryОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? CheeseОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? ChiliОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? MangoОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? TuttifruttiОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? CinnamonОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? RubyОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? ChocolateОбсъждане: Промени в системата за дуелиране? Diamond

    Re: Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Люба Бюлбулева Пет Юли 28, 2023 7:10 pm


    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? T9uTh9et960KgAAAABJRU5ErkJggg==

    не е задължително, може да хвърлиш магията си и вече знаейки дали е успешна (благодарение на зара) или не; хвърлиш следваща или да реагираш на нещо ответно
    Пейо Желев
    Пейо Желев
    Преподавател по Трансфигурация
    Преподавател по Трансфигурация


    Re: Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Пейо Желев Съб Юли 29, 2023 4:53 pm


    ВНИМАНИЕ! Тъй като ми писаха хора, които не са доволни от новата система за дуелиране: не искат шанса да им определя какво трябва да пишат, се предлага този вариант със заровете да е незадължителен и да може да се ползва само по желание на страните.

    Другото мнение е, че е добре тази система да е задължителна в дуелите (не е задължителна извън тях), за да може да се придаде реално значение на статистиките и за да може дуелите да са по-логични и интересни (РП предизвикателство: описваш това, което се налага, а не само това, което искаш).
     
    Осъзнавам, че може би избързах, като сметнах, че няма възражения в Дискорд, но доста хора не са там, така че давам възможност за допълнително обсъждане.

    Пусната е анкета в първия пост.

    Яна Вълканова харесва този пост.

    Девин Дън
    Девин Дън
    Ученик, седми курс, дом "Северен вятър"
    Ученик, седми курс, дом


    Галеони : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Coin10 51
    Ниво : Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Untitl37
    Статистики :
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Streng10 Сила: 2
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Shield10 Издръжливост: 2
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Brain10 Интелигентност: 4
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Runnin10 Ловкост: 2
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Magic-10 Магия: 6
    Обсъждане: Промени в системата за дуелиране? Clover10 Късмет: 4

    Re: Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Девин Дън Съб Юли 29, 2023 5:36 pm


    Смятам че системата за зарове на форумната система, имам предвид forumotion, е негодна за игра и много бавна.

    Ако искате да използвате зарове, използвайте дискорд бот за това и използвайте системата на D&D. В моята РП гилдия използваме d20 и d100 системата, като хвърляме зар с бот един срещу друг и по-голямото число печели, като разбира се колкото по-близо до едно толкова по-зле, а колкото по-близо до 20 или 100 по-добре, а ако уцелим макса е автоматичен успех.

    Но със зарове в дискорд става мого по-бързо. Лично мое мнение. И това разбира се, ако не се доверявате на преценката на отсрещния играм да роулплейва спрямо нормалната логика. Така нареченият free emote.
    Пейо Желев
    Пейо Желев
    Преподавател по Трансфигурация
    Преподавател по Трансфигурация


    Re: Обсъждане: Промени в системата за дуелиране?

    Писане by Пейо Желев Вто Авг 01, 2023 5:56 pm


    Реших да бъде незадължително. Идеята на форума не е да ограничава, а да дава възможности, така че това ще е само възможност. усмивка

    Ще бъде официализирано в правилата тези дни.

    Люба Бюлбулева and Ина Янакиева харесват този пост.


      В момента е: Пон Юли 22, 2024 3:46 am

      Присъедини се към нашия Дискорд сървър!