Долното е първоначалното предложение, което след това бе изменено и се стигна до следните правила (клик). Тъй като ми писаха хора, които не са доволни от новата система за дуелиране: не искат шанса да им определя какво трябва да пишат, се предлага този вариант със заровете да е незадължителен и да може да се ползва само по желание на страните.
Другото мнение е, че е добре тази система да е задължителна в дуелите (не е задължителна извън тях), за да може да се придаде реално значение на статистиките и за да може дуелите да са по-логични и интересни (РП предизвикателство: описваш това, което се налага, а не само това, което искаш).
Осъзнавам, че може би избързах, като сметнах, че няма възражения в Дискорд, но доста хора не са там, така че давам възможност за допълнително обсъждане.
Моля гласувате в анкетата.
----------------------
@Ясен Тошев направи интересно предложение за промяна на системата за дуелиране. Пускам го в синтезиран вид и моля в коментарите да напишете какво смятате.
В книгата със заклинания всяка магия е свързана с изисквания (курс на героя и определен разход точки). По време на дуел могат да се ползват само заклинанията от там.
В дуела статистиките на героя се взимат като общ брой към момента на започване на дуела и се "заменят" за възможността да се правят магии от книгата със заклинания. Това "изчерпване" на статистиките обаче е само в рамките на дуела. ВАЖНО: точките нямат значение за това кой потребител ще излезе победител от дуела! Определянето на победител се запазва по установения начин. Точките ще влияят единствено върху протичането на самото РП действие, тъй като поначало героите с по-високи статистики следва да имат по-добри шансове в дуелите. Но по-малък/по-неактивен герой запазва равни шансове за победа срещу герой с по-силни статистики въз основа на качеството на написаното.
Точките късмет могат да се заменят от играча за някоя друга статистика в отношение 2:1
Един опростен пример:
Дуелист А в началото на дуела: сила 4 т., ловкост 2 т., магия 4 т., късмет 4 т.
Дуелист Б в началото на дуела: сила 6 т., ловкост 6 т., магия 5 т., късмет 2 т.
(тези неща ще се записват в началото на дуела в постовете - всеки записва точките на другия, за да се осигури, че няма да се редактира поста впоследствие)
Схема на дуела:
1. ход: Дуелист А пише първи пост. В поста си трябва да опише своята атака.
2. ход: Пише дуелист Б. Той има право да се защити, ако разполага с необходимите точки. След това описва своята атака.
3. ход: Дуелист А - същото като Б предния ход. Има право на защита и да атакува.
4. ход: Дуелист Б - има право на защитно заклинание.
1. ход: А описва в поста си как иска да обезоръжи противника си с Експелиармус. Да кажем, че Експелиармус струва 3т. ловкост и 2 т. магия. Тъй като не му достига една точка ловкост, той заменя с 2 т. късмет. Под РП поста на играча трябва да пише следното: "Използвана магия: Експелиармус - 2т. ловкост, 2т. магия, 2. точки късмет за 1т. ловкост. Оставащи точки на героя: 4 т. сила , 0 т. ловкост, 2 т. магия, 2 т. късмет".
2. ход: Б има право да се защити. Ако избере да го направи, губи от своята статистика точно толкова точки, колкото струва заклинанието на А. Може да опише в поста си как се защитава: магията на А се разпада по средата, той успява да се сниши и да я избегне, използва заклинание, за да я отбие, пие отвара и т.н, т.н. Пълна свобода как ще се отиграе в рп. След това Б е на ход да атакува. Да кажем, че атакува с Уингардиум Левиоса и магията струва: 3т. сила, 2т. магия. Под РП поста на играча трябва да пише следното: "Защита срещу Експелиармус - 3 т. ловкост и 2 т. магия, Използвана магия: Уингардиум Левиоса - 3т. сила., 2 т. магия. Оставащи точки на героя: 3 т. сила, 3 т. ловкост, 1 т. магия, 2 т. късмет".
3. ход: А е на ред да се защити. Тъй като няма вече точки ловкост и достатъчно късмет, за да се защити, в поста си трябва да опише, че атаката на противника е била успешна. Напр. опитал се е да направи защитно заклинание и се провалило или атаката го е сварила изневиделица или каквото и да е... Пълна свобода на творчеството. След това атакува той. Решава да използва на свой ред Унигардиум Левиоса. Под поста: "Използвана магия: Уингардиум Левиоса - 3 т. сила, 2 т. магия. Оставащи точки на героя: 1 т. сила , 0 т. ловкост, 0 т. магия, 2 т. късмет".
4. ход: Б е на ход за финалната защита. Ако избере да се защити, ще трябва да ползва 2 т. късмет, за да компенсира 1 т. магия. Ако избере да не се защитава, трябва да опише в РП, че атаката на А е била успешна. Б избира да се защити. Под поста: "Защита срещу Уингардиум Левиоса - 3 т. сила, 1 т. магия, 2 т. късмет за 1 т. магия. Оставащи точки на героя: 0 т. сила, 3 т. ловкост, 0 т. магия, 0 т. късмет".
БОНУС идея: Удвояване на заклинание. Тъй като има герои с много точки, а дуелите са само 2 поста, нека има опцията за удвояване на заклинание. Тоест разходът точки се умножава по 2, като в РП може да се опише, че героят е вложил цялата си концентрация или няколко лъча са се изстреляли от върха на пръчката или каквото глава роди.